Under våren genomförde vi, tillsammans med det oberoende undersökningsföretaget TMJ Group AB, en omfattande kundnöjdhetsundersökning. Vi är stolta över att kunna berätta att vi inom Härjeånskoncernen kom på andra plats och därmed har näst nöjdast kunder bland de 90 energibolag som deltog i undersökningen.
Vad våra kunder säger om oss
Under telefonintervjuerna fick våra kunder berätta hur nöjda de är med oss utifrån olika frågeställningar. Här är några av deras kommentarer:
- “Jag har blivit så väl mottagen när jag har ringt upp dem för att prata om el. De är verkligen jättetrevliga.”
- “Det är tillgänglig och kunnig personal på Fyrfasen.”
- “Jag har fått bra pris i mitt elavtal, de agerar trovärdigt som bolag.”
- ”Det var mågens morbror som rekommenderade Fyrfasen. Och vi har varit oerhört nöjda med dem som elleverantör.”
Så kan vi bli ännu bättre
Vi gläds oerhört över resultatet och de goda betygen vi fått. Samtidigt ser vi möjligheter att bli ännu bättre. Våra kunder har gett oss värdefull feedback om att vi kan informera mer om våra produkter och tjänster, samt skapa tydligare och mer användarvänliga digitala plattformar för att enkelt kunna hitta rätt information.
– Att för första gången delta i denna typ av undersökning var lärorikt och vi är oerhört stolta över en så god placering. Nu påbörjar vi arbetet med att identifiera områden vi kan utveckla ytterligare, säger Joakim Wendler, affärsområdeschef på Fyrfasen.
Så genomfördes undersökningen
TMJ Group, specialister inom energibranschens samtliga affärsområden, genomför regelbundet kundnöjdhetsundersökningar. Den aktuella undersökningen genomfördes med telefonintervjuer av 602 slumpmässigt utvalda kunder från Fyrfasens kundregister. Nöjdhetsindex baseras på 10 viktiga frågor för kunderna och presenteras på en skala från 0 till 100. Totalt deltar omkring 90 energibolag i TMJ Groups undersökningar, vilket möjliggör benchmarking och jämförelser inom flera områden. För att respektera företag med lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör TMJ Group aldrig ett enskilt företags index utan låter varje företag själva välja om de vill dela sitt resultat.
Under våren genomförde vi, tillsammans med det oberoende undersökningsföretaget TMJ Group AB, en omfattande kundnöjdhetsundersökning. Vi är stolta över att kunna berätta att vi inom Härjeånskoncernen kom på andra plats och därmed har näst nöjdast kunder bland de 90 energibolag som deltog i undersökningen.
Publicerad 29 maj 2024