Vid strömavbrott

Ett strömavbrott ska du anmäla till ditt elnätsföretag, det är de som ansvarar för driften i elnätet. Kontaktuppgifter hittar du på din elnätsfaktura.

Kontrollera gärna detta innan du felanmäler:

  • Är ni helt eller delvis strömlösa?
  • Är grannarna strömlösa?
  • Är huvudsäkringarna hela?
  • Har jordfelsbrytaren lösts ut?

Ibland kan ett avbrott pågå ganska länge. Det kan då vara bra att vara förberedd och Energimyndigheten har massor av bra tips på hur du kan hantera längre strömavbrott. Läs mera här.

Frågor om elavtal?

Vår kundservice är experter på elmarknaden och hjälper dig gärna hitta ett elavtal som passar dig!

Fyrfasens Kundservice

Kundservice
Vardagar: 08:00 - 16:00
(måndagar 08.30-16.00)

Vi har callbackfunktion i vår växel, vilket innebär att du när som helst kan lämna ditt telefonnummer, så ringer vi upp dig.

 

Skicka meddelande

Skicka ett meddelande så kontaktar vi dig så snart vi kan! Ange kundnummer, anläggnings-ID eller personnummer om du är befintlig kund, så går hanteringen av ditt ärende snabbare.