Betalningsalternativ

Vi erbjuder flera olika tjänster kring fakturahanteringen som förenklar din vardag. Tjänsterna är dessutom kostnadsfria. 

Kostnadsfria fakturahanteringstjänster som e-faktura, autogiro och samlingsfakturor

Samlingsfaktura

Med Fyrfasen Energi kan du samordna din el och få struktur på din förbrukning. Oavsett var dina anläggningar ligger spridda i landet kan du få dina fastigheter på samlingsfaktura och med ett enda inbetalningskort. Samlingsfakturan kan kombineras med pappersfaktura och faktura via E-post.

Månadsfaktura

Från och med augusti 2018 kommer du som tidigare fått din faktura varannan månad, kvartalsvis eller två gånger per år, att få din faktura varje månad. Fördelen för dig som kund är att du får snabbare tillgång till information om din månadsförbrukning och kan på så vis skapa en bättre kontroll över din energikonsumtion. 

Gör ett aktivt val för miljön

Välj bort pappersfakturan, det är ett lysande sätt att göra gott för miljön men också och för att förnkla vardagen. Det är dessutom busenkelt! Vi erbjuder E-faktura, faktura via e-post och numera även Kivra. 

NYHET! Kivra

Vi på Fyrfasen Energi vill minska klimatpåverkan och samtidigt erbjuda dig möjligheten att ta emot din post från oss digitalt, därför har vi anslutit oss till Kivra.

Kivra är Sveriges största digitala brevlåda med över 2 miljoner användare, både privatpersoner och företag. Det tar mindre än en minut att skaffa Kivra och allt du behöver är ett Mobilt BankID. Kivra är gratis, säkert och dessutom riktigt bra för miljön! 

Faktura via e-post

Om du vill kan du välja bort pappersfakturan som kommer via posten och istället att få din faktura mailad som PDF-fil till din e-postadress. Kontakta vår kundservice på 0771-44 44 41 eller fyrfasen@fyrfasen.se så ordnar vi det. Du kan även välja hur du önskar erhålla din faktura genom att logga in på Mina Sidor.

 Se även

E-faktura och/eller autogiro

Med tjänsten e-faktura får du ingen pappersfaktura. Som privatperson kan du enkelt och smidigt ansluta dig till vår e-fakturatjänst via din Internetbank. Där kan du gå in och se din faktura, samt skriva ut den om du önskar. Du kan även ansöka om autogiro via din Internetbank så kallat E medgivande.
 
Tjänsten går bra att kombinera med autogiro (då dras beloppet direkt från ditt konto). Vid frågor kontakta vår kundservice så hjälper vi dig.  

Ifylld blankett skickas till:
Fyrfasen Energi AB
Box 129, 842 31 SVEG

Frågor om elavtal?

Vår kundservice är experter på elmarknaden och hjälper dig gärna hitta ett elavtal som passar dig!

Fyrfasens Kundservice

Kundservice
Vardagar: 08:00 - 16:00
(måndagar 08.30-16.00)

Vi har callbackfunktion i vår växel, vilket innebär att du när som helst kan lämna ditt telefonnummer, så ringer vi upp dig.

 

Skicka meddelande

Skicka ett meddelande så kontaktar vi dig så snart vi kan! Ange kundnummer, anläggnings-ID eller personnummer om du är befintlig kund, så går hanteringen av ditt ärende snabbare.